Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Υπουργείο Παιδείας

N. Κεραμέως: «Εντυπωσιακή η ανταπόκριση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία-49 νομοί της χώρας έχουν ήδη μπει στις ψηφιακές σχολικές τάξεις.»

Στις τηλεδιασκέψεις που απευθύνονταν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων, διευθυντές-καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικούς με ευχέρεια χρήσης τεχνολογικών μέσων, υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή,
Δημοσίευση: 20/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Με ταχύτατους ρυθμούς και εντυπωσιακή συμμετοχή υλοποιείται το σχέδιο  για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανακοινώθηκε σήμερα από το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Τη Δευτέρα 23/3 θα έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη του συνόλου των Λυκείων της χώρας και επικεντρώνεται η υλοποίηση την ερχόμενη εβδομάδα στα Γυμνάσια.
Αναλυτικά, το ψηφιακό σχολείο ξεκίνησε, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ως εξής:
-    τη Δευτέρα 16/3, σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, τους νομούς όπου είχε αρχικά ανασταλεί η εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων,
-    την Τρίτη 17/3 επεκτάθηκε σε 16 επιπλέον νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου,
-    την Πέμπτη 19/3 σε ακόμα 20: Βοιωτίας Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και  Χανίων,
-    την Παρασκευή 20/3 προστέθηκαν άλλοι 10:  Αργολίδας, Αρκαδίας, περιοχές της Αττικής, Πιερίας, Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ηρακλείου, Λάρισας, Πειραιά.
Τη Δευτέρα 23/3 εντάσσονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι νομοί Σάμου, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.
Ενδεικτικά στοιχεία της αθρόας συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών:
-    Την Τρίτη, 17/3, εκπαιδευτικοί δημιούργησαν 1996 ψηφιακές τάξεις και παρέδωσαν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ την Τετάρτη, 18/3, πραγματοποιήθηκαν 4198 μαθήματα.
-    Στις τηλεδιασκέψεις που απευθύνονταν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων, διευθυντές-καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικούς με ευχέρεια χρήσης τεχνολογικών μέσων, υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή, π.χ. με 1200 συμμετέχοντες την Πέμπτη όταν οι προσκεκλημένοι ήταν 1130, οι οποίοι προσκάλεσαν με τη σειρά τους και συναδέλφους τους από άλλες περιοχές.
-    Στις ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν  εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών της χώρας, όπως Καστελόριζο, Φούρνοι, Νίσυρος, Τήλος, Ανάφη, Σουφλί.  
Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως: «Το είπαμε, το κάναμε. Εν μέσω μίας πρωτόγνωρης για τη χώρα μας κατάστασης, προχωρήσαμε άμεσα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα εφαρμογής, που δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συντελεστές αυτού του εγχειρήματος, που απέδειξαν ότι, και εν μέσω κρίσης, μπορούν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να ανταποκριθούν τάχιστα και αποτελεσματικά, εφαρμόζοντας έναν  ολοκληρωμένο, συνεκτικό σχεδιασμό, προς όφελος της Παιδείας και της Κοινωνίας. Είμαστε εδώ, έτοιμοι και αποφασισμένοι να απαντήσουμε σε κάθε πρόκληση, δίπλα στα παιδιά μας, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς μας, ώστε να βγούμε μαζί από αυτή την κρίση, δυνατοί».

Σχόλια (11)

 
Στράτος
20 Μαρ 2020 13:59
Ας πει κάποιος στην Υπουργό ότι σε τίποτε δεν ωφελεί η ωραιοποίηση μιας προσπάθειας που έχει χίλια δυο προβλήματα. Κι ας σταματήσει να παίζει με τους αριθμούς. Από τους νομούς που αναφέρει ότι ήδη γίνεται η εξ αποστάσεως, γνωρίζω ότι σε αρκετούς δεν μπορούν να δημιουργήσουν εικονικές τάξεις οι καθηγητές, δεν υπάρχει ενημέρωση όλων των μαθητών ούτε μπορούν (ίσως και μερικοί δεν θέλουν) να συνδεθούν στις εικονικές τάξεις, δεν υπάρχει πρόγραμμα διδασκαλίας που να θέτει τους εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένες ώρες που θα διδάξουν κ.α. πολλά.
Προσπάθεια γίνεται. Αλλά μην τα εμφανίζουμε όλα ρόδινα. Απέχουμε ακόμη χιλιόμετρα από μια αξιοπρεπή εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή έστω επικοινωνία με τους μαθητές.
Επιπλέον:
Επιδιώκεται να ξεκινήσει και στο Γυμνάσιο και καλώς. Αλλά, στα Λύκεια προς το παρόν γίνεται προσπάθεια μόνο για τη Γ΄ Λυκείου. Ξέρετε, υπάρχει και Α΄ και Β΄ Λυκείου. Επιπλέον, η εξ αποστάσεως αφορά όλα τα μαθήματα; Θα σταλούν σύνδεσμοι για δημιουργία εικονικών τάξεων σε όλους τους καθηγητές; Πότε; Οι Διευθυντές των σχολείων θα πρέπει να φτιάξουν πρόγραμμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας για όλα τα μαθήματα;
Σημειωτέον ότι τόσο το myschool όσο και το webex παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των διαχειριστών τους φαίνεται να "βουλιάζουν" λόγω των μεγάλων αριθμητικά απαιτήσεων. Η προσπάθεια δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. Αλλά περιττεύουν και οι θριαμβολογίες όταν ακόμη υπάρχουν τόσες δυσλειτουργίες.
 
Μαθήματα
20 Μαρ 2020 14:26
Τα μαθήματα είχαν συμμετοχή, έχουν δημιουργηθεί φάκελοι με ηλεκτρονικά διαθέσιμο υλικό επανάληψης και μελέτης;
Είναι έκτακτες περιστάσεις και κανονικό μάθημα δεν μπορεί να γίνει ας γίνει τουλάχιστον μια προσπάθεια ο Η/Υ να καταγραφεί ως εργαλείο μάθησης για τα παιδιά.
 
Μάκης
20 Μαρ 2020 15:44
Υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή? Έλεος...
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΣΤ.
20 Μαρ 2020 17:51
Από παραμύθια και επικοινωνιακή πολιτική της υπουργού και υφυπουργού χορτάσαμε.Όσα νούμερα και να βάλλει δεν μας πείθει,αφού είμαστε ως εκπαιδευτικοί γνώστες της πραγματικότητας.Στην Καρδίτσα σήμερα κάναμε μια δοκιμαστική με πολλά προβλήματα.Μήπως η κατά τα άλλα συμπαθής υπουργός και το επιτελείο της θεωρούν τις δοκιμαστικές ώρες σαν ώρες μαθήματος;Καλή δύναμη και υπομονή στους συναδέλφους ,που θα συνεχίσουν την προσπάθεια από Δευτέρα, προσθέτοντας ώρες προς δόξα και τιμή αυτών που άρχισαν την καταμέτρηση πριν ακόμη ξεκινήσουν τα μαθήματα.
 
@ Στράτο
20 Μαρ 2020 18:56
αφού σου λέει πάνω από 100% συμμετοχή "ζήτα συγγνώμη που αμφέβαλες" . δεν θα το κάνει κανείς meme ; κρίμα
 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
20 Μαρ 2020 19:02
Το εφαρμόζουμε στο σχολείο μου από την περασμένη Τρίτη με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Δεν ανταποκρίνονται όλα τα παιδιά, κυρίως λόγω αντικειμενικών δυσχερειών, γιατί δε διαθέτουν τα μέσα (κάμερα, μικρόφωνο ή ακόμα και internet). Οι καθηγητές ανταποκρίνονται σχετικά πρόθυμα, αλλά η πρώτη τους προσπάθεια ήταν άκρως προβληματική λόγω έλλειψης εξοικείωσης με το ηλεκτρονικό περιβάλλον. Ήδη όμως τα πάνε καλύτερα, αλλά οπωσδήποτε αυτό που γίνεται δεν μπορεί να θεωρηθεί ακριβώς μάθημα, αλλά μια απλή επαφή με κάποιους μαθητές.
Είναι φανερό ότι η όλη πρωτοβουλία έγινε βεβιασμένα και πρόχειρα. Εκείνο που προκύπτει αβίαστα είναι ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία, όταν με το καλό επανέλθει η κανονική ζωή μας, πρέπει πάση θυσία να δουλευτεί ολοκληρωμένα και συστηματικά, ώστε να εξοικειωθούμε όλοι στη λογική της και να την αξιοποιούμε συστηματικά ως συμπληρωματικό εργαλείο της διδασκαλίας μας. Μπορώ να φανταστώ ότι σε μια ολοκληρωμένη εφαρμογή της με τις απαραίτητες ασφαλιστικές δικλίδες θα μπορούσε ακόμη κι ως μέσο προφορικής πανελλαδικής εξέτασης να χρησιμοποιηθεί! Υπερβολές; Ίσως. Αλλά στο μέλλον πολλά μπορούν ν' αλλάξουν.
 
Τηλεδιάσκεψη
20 Μαρ 2020 20:50
Η ανακοίνωση αναφέρει 100% συμμετοχή στις τηλεδιασκέψεις, που είναι μόνο για τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές, δε σημαίνει τίποτα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η κλίμακα του έργου ξεπερνά τις τωρινές δυνατότητες των σχολείων και των πανεπιστημίων.
Εάν αρχίσουν τώρα να σχεδιάζουν τα μαθήματα από το φθινόπωρο θα μπορούν να ξεκινήσουν πραγματικές δοκιμές για να καθιερωθεί ένα σύστημα. Με προχειροδουλειές το μόνο που θα μείνει είναι ένα κενό.
 
Θανασης
21 Μαρ 2020 07:23
Παρασκευή έγινε η ενημερωτική τηλεδιάσκεψη για τις ομάδες στήριξης, μέχρι Δευτέρα 10:00 η Περιφέρεια θέλει αριθμό μαθητών που θα συμμετέχουν. Ουδέν άλλο σχόλιο
 
ας βγάλει ΤΩΡΑ χρονοδιάγραμμα
21 Μαρ 2020 08:59
για τα σχολεία με το χειρότερο σενάριο, η Γ' λυκείου και οι πανελλήνιες προτεραιότητα, οι υπόλοιποι δεν χάνουν και τίποτα. ας βάλει τους ΣΣΕ να κάνουν σενάρια και μαθήματα, ας κάνει διαβούλευση και ας οργανώσει την νέα χρονιά με βάση τη διαβούλευση σε λιγότερο στρεβλές βάσεις. είναι ευκαιρία. μην πνίγεται σε μια κουταλιά νερό για το τίποτα, δεν θα χάσει η βενετιά βελόνι και θα υπάρχει και χρόνος για εξορθολογισμό πολλών πραγμάτων.
και οι άδειες ειδικού σκοπού για ηλικία μέχρι 15 είναι υπερβολική (να μειωθεί το ηλικιακό όριο, αλίμονο αν ένα 13χρονο δεν μπορεί να μείνει μόνο στο σπίτι ! μέχρι 12. ειδικά τα 15χρονα ΔΕΝ θέλουν τους γονείς)
 
Κωνσταντίνος
21 Μαρ 2020 12:02
Αντε μπήκαν τα μαθήματα στις Ηλεκτρονικές τάξεις, οι μαθητές για να μπουν πρέπει να συμπληρώσουν ένα σωρό στοιχεία και να πάρουν όνομα χρήστη και κωδικό αλαμπουρνέζικο τον οποίο θα χάσουν. Στην συνέχεια το σύστημα θα κολλάει γιατί θα είναι όλοι μέσα. Επίσης ένα 20% δεν έχει καν υπολογιστή στο σπίτι και παραλλήλως "απαγορεύεται να μετακινηθεί πχ σε ένα φίλο του".
 
Ανοιχτά σχολεία
21 Μαρ 2020 14:58
Μέχρι τον Απρίλιο-Μάιο πρέπει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση αλλιώς θα έχουμε ένα φιάσκο που θα πλήξει την κοινωνία και την οικονομία μας αλλά κυρίως το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η ζωή θα προχωρήσει χωρίς να φτάνουμε σε ακραία μέτρα.